t-space, Milano

t-space, Milano

Dopo aver presentato alcuni progetti dell’artista inglese Joey Holder, lo spazio indipendente t-space di Milano, presenta altri due artisti:

Jack Fisher —

A practice fundamentally set in arranging things and images, accepting the integration and inseparation between online and off.
Looking at how alternative forms of exchange within a magnitude of realities, when our non-renewable energy resources are finite, material no longer seems to matter. Everything and nothing is pointless. You see the system, then refuse it. If you fall down 7 times, get up 8. Separating the idea from the artist’s mind and body entirely; no longer burdened by the baggage of flesh. Allowing transparency, enables things to be seen for what they truly are.

I see the importance of the Sun’s power in terms of realising a sustainable global energy solution for all, the driving spearhead of anything i do. I think that it’s insane that the sun gives us 6,000 times our global daily energy consumption; and we fight over money, oil and religion. I imagine the world that my daughter will walk in and find myself drifting into a reality inspired by the influx of dystopian science(non)fiction cinema. Instead trying to let the action of nurturing goodness, putting yourself in a situation where you can be inspired to do something good, watching a seed blossom and the time between. In a reality of constant accumulation, the idea of any post-western society flourishing; has become barren.

Imagining how it might be possible to even comprehend building a new framework to review the current position and move forward; a just whey to spread the torrents of need and support. Become a sponge for information, knowledge and opportunity.

Jack Fisher was born in Merseyside (UK) in 1991. He graduated from the Leeds College of Art in 2014 and from the SCHOOL OF THE DAMNED in London in 2016.
Among his recent exhibitions: Painting, Fo’ Sho!, Curatorial Project, Lady Beck, Leeds, October 2016; UWUDLUKGRRRREAT!!!IN JAVASCRIPT, Public Exhibitions.biz, London (UK) 2016; I Don’t want to Curate Anymore, I Just Want to Accumulate Content, Chalton Gallery, (UK / Online), 2016; Room, Can’t Complain Gallery, Bremen (DE) 2016; Sell Out, SEIZE, Leeds (UK) 2016; A New Stratergy To Help Teach Humans to Walk Faster More Effectively, The Wellness & Motivational Center, Leeds (UK) 2016; TOP BANTZ, The Royal Standard, Liverpool, (UK) 2016; HAVE I LOST YOUR ATTENTION ALREADY, Crit-a-Öke, Bluecoat, Liverpool, 2016; …And To Dust All Return, UNNA WAY, Huddersfield (UK), 2016.

Icouldsetyouallonfire.online, ft. ital.weareone.computer, Photo courtesy of artist and t-space studio.

Icouldsetyouallonfire.online, ft. ital.weareone.computer, Photo courtesy of artist and t-space studio.

Installation View of ’I COULD SET ALL OF YOU ON FIRE AND ABSO-F**KING-LUTELY NOTHING WOULD CHANGE' @t-space, 2017, Photo courtesy t-space studio

Installation View of ’I COULD SET ALL OF YOU ON FIRE AND ABSO-F**KING-LUTELY NOTHING WOULD CHANGE’ @t-space, 2017, Photo courtesy t-space studio

MINIMUM ALUMINIUM (Art Writing [Silent Mode]), 2016- ongoing

MINIMUM ALUMINIUM (Art Writing [Silent Mode]), 2016- ongoing

Letizia Scarpello —

Non so se sia il caso di definire il mio lavoro “arte”. Sicuramente arde, di passione e determinazione costanti. Mi chiedo continuamente, dove siano nate insieme alla voglia di vivere e far vivere il momento. Mi è sempre piaciuto sentire lo spazio, sperimentarlo nel mio corpo e nella rel-azione con altro. Ho infatti praticato per più di dieci anni danza a Pescara. Poi ho chiuso e iniziato con il teatro dopo una breve ma intensa esperienza nella moda a Londra; non come attrice, il mio cervello si divide già fra troppi ruoli, ma come costumista. Ho studiato materie e materiali diversissimi nell’Accademia di Brera alimentando la voglia di creare una lingua d’espressione tutta mia. E’ un processo in evoluzione. Dopo il diploma ho fatto poche ma per me importanti mostre, fra cui una fondamentale residenza/esperienza negli studi di Viafarini, sempre più interessata al coinvolgimento attivo del pubblico. Vocazione, azione, reazione, provocazione: cambiando l’ordine degli addendi, il risultato non cambia. Il tessuto e i suoi derivati si sono rivelati una costante del mio lavoro: fili di cotone, organze di seta tinte a mano e non, gommepiume laserate e ossidate. D’altronde viviamo nell’era del network, la rete (tessile) è oggetto del desiderio di ogni possibile utente nel XXI secolo!
Per le prossime mostre, prima fra tutte la personale presso t-space sto immaginando un punto (e virgola) della situazione: mi piacerebbe creare una radiografia del mio vissuto e vivente, con le icone e le ossessioni che caratterizzano la mia quotidianità e quella di tanti altri, un ambiente o serie di ambienti sui fantasmi e le proiezioni in una così detta “fase di transizione della vita”.

Letizia Scarpello . Pescara, 1989. Vive e lavora a Milano 
2014 BFA Accademia di Belle Arti di Brera, Milano (Costume per lo Spettacolo, Scenografia)
2011 BFA, Istituto Marangoni, Londra, Milano (Fashion Design)

Letizia Scarpello, Why do things have to be so hard #1, 2017, photo credits Davide Bosco

Letizia Scarpello, Why do things have to be so hard #1, 2017, photo credits Davide Bosco

Letizia Scarpello, Cottonflow, 2016, courtesy of the artist

Letizia Scarpello, Cottonflow, 2016, courtesy of the artist

Letizia Scarpello, Why do things have to be so hard #2, 2017, photo credits t-space studio

Letizia Scarpello, Why do things have to be so hard #2, 2017, photo credits t-space studio

Letizia Scarpello, Tra dei di luce e idoli di fango, 2016, photo credits Elena Sacchi

Letizia Scarpello, Tra dei di luce e idoli di fango, 2016, photo credits Elena Sacchi